mammaprutt

Prinsessbröllop och en härlig lördag!

Kategori: Wilma

Godkväll fina du! Har slagit mig ner i soffan och myser med den lilla prinsessan vi har här hemma. Den stora prinsessan sover över hos farmor o farfar i natt. Filippa somnade vid kl 19, övertrött! Men vaknade till o från av sin slemmiga hosta. Så jag tog upp henne för en liten stund sedan så hon vaknar till ordentligt. Alltid, alltid när hon somnar övertrött och somnar gråtandes så vaknar hon alltid och drömmer precis som om hon inte somnar ordentligt. Så det ända som hjälper då är att ta upp henne, ha henne vaken ett tag och sedan gå och lägga henne igen. Då somnar hon på bra humör och sover bra hela natten. Nu har hon ju som sagt hosta också, så jag ville få i henne lite mera vatten! Och jag hopps att hon sover bra i natt. Annars har dagen varit jätte bra! Vi har varit ute hos mamma och pappa. Dennis, Filippa och Wilma har tvättat bilen. Vi har lekt och grillade våran lunch nere vid sjön. Vädret har dessutom varit helt underbart! Nu har vi haft ett par dagar som varit så där otroligt fina med sol rakt igenom så man har nästan blivit lite bortskämd, och hoppas att alla dagar kommer att vara sådana!! Dock tror jag om man ska gå efter vad vädret visade, att det ska bli lite sämre imorgon. Så då funderar vi på att ta barnen och åka till Linköping! Busfabriken och en sväng på Ikea står på menyn. Men vi får se. Hänger lite på Filippas hosta. Något mera som vi gjort idag är att kolla på det vackra prinsessbröllopet!! Prinsessan Madeleine och Chris O'Neill gifte sig. Va vackra dom va! =) Tillhör en av dom som älskar att kolla på dom kungliga tillställningarna. Att få se dom vackra klänningarna och allt där till! Våra världar är så långt ifrån varandra dom kan bli så det gör väll det hela ännu lite intressantare. Mysigt tycker jag!! =) nu är sista tvättmaskinen klar för dagen och dags att hänga upp. Sedan blir det sängen för mig och Filippa! Hoppas du haft en fin lördag och fortsatt trevlig helg! Kram.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: